Genietos y Genietos!

¡Hola mis amigos!

De titel doet anders verwachten, maar ik begin even met het wat minder goede nieuws. Helaas moest Joris na ongeveer maand zijn avontuur in Madrid vroegtijdig afblazen. Jullie hebben het vast allemaal gehoord, maar Jor kreeg weer last van duizeligheid, wat een bekend probleem is bij hem. Daarom is Joris afgelopen zondag naar huis gegaan. Uiteraard baalde we daar allebei ontzettend van, maar de gezondheid staat voor op. Sterkte Jor! En hopelijk kom je snel nog een keer langs.

Het eerste gedeelte dat over school gaat toen was Joris helaas al weg, maar alles dat niet over school gaat dat heeft Jor allemaal meegemaakt.

Vandaag, 4 weken nadat we gearriveerd waren in Madrid, heb ik m’n eerste les op school gehad. Wat we de afgelopen 3 weken dan hebben uitgevoerd kom ik zo op terug. Maar ik wil eerst even wat kwijt over school hier. Man man man wat is dat een ongeregeld zooitje hier zeg.

Laat ik eerst even beginnen met de introductiedag. We kregen die dag een a4-tje aangeboden met de vakken die je kon kiezen en het rooster. En wat bleek tot onze grootte verassing: er werd in jaar 3 maar 1 vak in het Engels aangeboden (tot de grote spijt van de coördinator). Heel logisch ook, want het is een internationale school toch?

Maar goed gelukkig mochten we vakken van jaar 1 en 2 kiezen. Probleem opgelost zou je denken. Nou nee hoor, de ellende moet nog beginnen. Omdat je zelf je vakken moet samen stellen en school maar 6 vakken in het Engels aanbied, werd dat een lastig karwei omdat vele vakken elkaar overliepen. Zo lastig zelfs dat ik nu vakken ga volgen van een andere faculteit. Namelijk die van communicatie. Ik kan nu dus niet de vakken volgen die ik wilde volgen, maar wel vakken in het Engels. En natuurlijk Spaans, want dat is de reden waarom ik hier zit. En niet zomaar Spaans, nee Spaans op A1 niveau. Tja, moet toch ergens beginnen.

Goed genoeg gepraat over school. De afgelopen 3 weken hebben we dus weinig tot niks aan school gedaan. Wat hebben we dan wel gedaan?

Laat ik beginnen bij de poolparty. Ja toen we poolparty hoorde dachten we ‘ja gaaf! Daar moeten we bij zijn. Nou wij onze zwembroek aangetrokken, handboek en wat eten mee. Rustig door de stad lopen in onze zwembroek, werden aangekeken alsof we apen waren.

Eenmaal aangekomen bij de poolparty, viel ons 2 dingen op: 1.niemand was in zwembroek (wat bleek er was niet eens een zwembad. Ja een klein badje waar je met je voeten in kon) 2. er waren verbazingwekkend veel mannen. Nou we waren dus op een gayparty terecht gekomen!!! Achteraf hadden we ook even op de site moeten kijken, want dit bleek het ‘homo’ gedeelte van Madrid te zijn. Na anderhalf uur namen het hazenpad richting de stad.

Daarnaast waren er zeker veel feestjes die wel leuk waren! Neem nou 1 van de grootste discotheken van Madrid: Kapital. Pff wat een tent is dat zeg. 7 verdiepingen (met op elke verdieping een andere muziek genre) en een dakterras. Als je wilt verdwalen, moet je hier heen gaan. Maar wat een geniale avonden hebben we daar gehad. Wel moet ik zeggen dat je er voor een bepaalde tijd er moet zijn. Anders wordt het 30 euro entree. Wij hadden mazzel want we hoefden ‘slechts’ 17 euro te betalen, maar daar kregen we dan wel 2 drankjes voor terug.

Veder zijn er genoeg ander leuke feestjes en dan met name op de maandag en donderdag, maar daar ga ik niet al te diep op in.

Buiten de school en de feestjes om, heb ik van de week voor het eerst iets cultureels gedaan. Namelijk het museo nacional del prado bezocht. Nou dat was me toch wat joh. Helaas moesten we het museum vroegtijdig verlaten vanwege sluitingstijd.

En veder is aankomende donderdag de selectie dag voor het voetbalteam van de school, waar ik naar toe ga met 2 andere gasten. Daarnaast zijn we eigenlijk altijd in een park, voor bijvoorbeeld een bootrace in roeibootjes, of in de stad te vinden.

Wat Joris en veder nog ondernomen hebben is:

  • Een romantische kabeltocht over de stad;
  • Dakterras Circulo de Bellas Artes bezocht. Zeker de moeite waard;
  • Heerlijk gegeten bij het beste tapas restaurant van de stad: el Tigre! (voor 6 euro krijg je een liter bier en te veel tapas om op te noemen);
  • En uiteraard vaak onze lokale stamkroeg bezocht: Dubliners. Voor bijvoorbeeld voetbalwedstijden te kijken of om goedkoop shotjes te drinken!

Ja, ik vermaak me nog prima hier!

Ciao Ciao!!

Reacties

Reacties

Deborah

Jongens ik ben trots op jullie allebei! Jor jou kans komt nog wel en Jes geniet van elk moment!!! Dikke kus vanaf de andere kant van de wereld

Jeannette

Leuk om zo te lezen Wat jij mee maakt je geniet als ik het zo lees. Gr

Mams

Hey lieve Schat.

Ik ben "Apen" trost op je.

Natuurlijk heel vervelend dat Joris dat avontuur niet verder met je kan afmaken. Heel veel sterkte Joris.

Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en je doorgaat met dit avontuur.
We gaan weer skype n en bijpraten.

Love you

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!