Roadtrippp

Eerst 2 weken tentamenweek en daarna vervolgens een lang weekend op een roadtrip gaan. Dat was het voorruitzicht begin december. Ja, die tentamens, daar ga ik veder niet al te diep op in, want die verliepen eigenlijk best soepel. Hoewel ik nog niet de cijfers terug heb, wil ik d’r niet al te veel over vertellen.

Maar ja die roadtrip, daar wil ik wel van alles over kwijt. Want man wat, was dat gaaf zeg! Echt een onvergetelijke ervaring. Met onze prachtige auto, een Peugeot Partner, begonnen we op de vrijdagochtend aan de trip.

Na een 5 uur lange rit kwamen we rond het avondeten aan in Sevilla, maar ja goed dan was je in Sevilla en moesten we nog onze residentie vinden. En aangezien het vrij druk was in de stad, duurder dat wel even. Uiteindelijk hadden we nog ruim 1 uur in de stad rondgereden opzoek naar een parkeerplek, die nog wel een stukje lopen was vanaf ons appartement. Dus moesten we een klein stukje lopen van de parkeergarage naar ons appartement. Maar dat was totaal geen straf, want Sevilla is me toch een plaatje bij nacht pff. Na de stad een beetje verkent te hebben en lekker uiteten te zijn geweest, mochten we ons klaar maken voor het nachtleven van Sevilla. En dat was me toch een avondje, want de volgende ochtend/middag schrokken Giovanni (de Italiaanse fijne snuiter) en ik wakker, want het bleek al rond het middaguur te zijn. Terwijl de rest al de stad in was gegaan, werden wij rustig wakker.

Na rustig wakker te zijn geworden, gingen wij ook maar is de stad in. En dat werd me toch een dag, want ja Sevilla is echt een prachtige stad. We begonnen de dag, bij het Real Alcazar de Sevilla, wat het Koninklijk Paleis van Sevilla bleek te zijn. Het is waarschijnlijk het oudste koninklijk paleis van Europa dat nog steeds zodanig in gebruik is. Zo weten jullie dat ook weer. Maar het echt de moeite waard om dit paleis te bezoeken.

Na de lunch, bezochten we het Plaza de Espana. Wat wederom weer een plaatje was. Het plein heeft een vrom van een halve maan die volledig wordt omringd door gebouwen. Deze gebouwen worden eigenlijk alleen nog gebruikt door de overheid. Midden op het plein staat een fontein en dit ‘middenplein’ wordt door bruggetjes verbonden met de zijkant. Het was trouwens echt heerlijk om hier op een bankje te zitten en tot rust te komen.

Toen de avond viel bezochten we, wat ik denk, toch wel het opvallendste constructie van de stad. Het Metropol Parasol (of zoals wij het noemde ‘the mushroom’) is een onwijs groot ding dat gemaakt werd om de stad nieuw leven in te brengen. Via het dakterras had je een prachtig uitzicht over de stad.

De volgende dag stond een 2 uur durende rit naar Granada op het progamma. Maar voordat het zover was hadden we nog een kleine pitspot gepland. En niet zomaar een pitspot, nee we gingen het El torcal de Antequera bezoeken. Na een aardige rit door de bergen van Andalusië, kwamen we aan bij onze pitstop. Wat wederom echt prachtig was. Dit natuurreservaat heeft een grote van 1171 hectare en bestaat voornamelijk uit rotsen en vreemd gevormde bergen. Wat zou een toch door de bergen en rosten zijn zonder een literfles bier? Dat dachten wij ook, dus die hadden we vrolijk meegenomen. Na 2 uur door dit prachtige natuurverschijnsel te hebben gelopen, helemaal gesloopt, konden we weer veder naar onze eindbestemming.

Aangekomen in Granada deden we veder niet zo heel veel meer eigenlijk. Boodschappen gedaan, gegeten, wat gedronken en daarna als een blok in slaap gevallen.

Na rustig wakker te zijn geworden gingen we de stad verkennen. Het was de bedoeling om het Alhambra te bezoeken (het middeleeuwse fort van Granada), maar de tickets waren helaas uitverkocht. Dus plan B was om rustig door de stad te lopen en de stad te verkennen. En net als Sevilla is Granada echt een stad om te bezoeken, want ook deze stad werkelijk prachtig. Dat komt voornamelijk door de culturele hoogtepunten die de stad te bieden heeft. Zoals: het Alhambra, de kathedraal, en de universiteit. Granada is 1 van de grootste Spaande studentensteden en daarom schijnt het nachtleven van ongekende aard te zijn. Helaas konden wij geen kennis maken met het nachtleven, omdat we de auto al weer terug moesten brengen.

Mocht je ooit is naar Granada toe willen gaan en het Alhambra willen bezoeken, wees er dan op tijd bij. Want er mogen maar een beperkt aantal bezoekers naar binnen.

Ik zal ook wat foto’s van de reis uploaden, die gemaakt zijn met een spiegelreflex camera. Alle foto’s komen denk ik van de week op Facebook. Want een foto zegt meer dan 1000 worden.

Ik hoop dat jullie er net zo van genieten als dat ik deed.

Besos,