La vida Espanola

Buenos dias,

Laat ik beginnen waar ik de vorige keer was gebleven; met het laatste bezoek in oktober.

Het was nog niet over met de pret, want mn moeder en merle kwamen nog even vrolijk op bezoek. Dat voelde toch weer even als thuis komen, want ja ook hier in Madrid als ik thuis kwam van school stond er een lunch klaar. Wat was het ook weer fijn zelf even niet te koken en echt een 'goede' maaltijd voorgescholteld te krijgen. Maar dat was niet de enige reden hoor, waarom ik het fijn vond om mn moeder weer te zien.

Ik heb ze ook weer vrolijk de hele stad laten zien, alle plekjes die ik inmiddels 'wel' goed ken stonden weer op de to-do list. Van de kleine wijkes tot het grote paleis, van het retiro park tot de grote plazas, alles is bezocht.

M'n moeder en mer gingen donderdagochtend vroeg we, om 3:30u om precies te zijn. Dat betekent dat het openbaar vervoer nog niet beschikbaar is, dus dat er een taxi moest komen. Die moest besteld worden, maar toen ik een medewerkster aan de lijn kreeg zei ze dat ze geen woord Engels sprak. Ik moest een taxi in het Spaans bestellen, top joh. Nou dat ging toch goed, want ja de taxi stond er gewoon donderdagochtend. Apentrotst dat ik was toen ik het goede nieuws hoorde.

Maar goed, de bezoekjes, de feestjes en alles zijn echt onwijs leuk, maar er is ook nog zo iets als school. Als ik eeriljk ben vind ik school hier best leuk, naja 'leuk' in de zin van dat ik niet met tegenzin naar school ga.Het woord huiswerk dat kennen ze hier niet. Tentamens worden een maand van tevoren aangekondigd en antwoorden van bijvoorbeeld een 'essay' worden zonder moeite vrijgegeven. Ja school is hier echt lastig. Alhoewel had ik het vorige week voor het eerst toch een beetje druk met school. Opeens kenden ze het woord huiswerk wel en hadden we 2 presentaties, een groot essay te schrijven en een press release, en dat allemaal in 1 week. Om even een voorbeeld te geven wat het huiswerk is voor volgende week voor een bepaald vak: Disney film, Maleficent en Frozen kijken. Ja zwaar is dat.

Daarnaast is alles wat ik hier doe goed voor me. Omdat je alles zelf doet: de was, koken, kamer schoonhouden, boodschappen doen. Dat zijn dingen die voorheen voor je gedaan werden en nu moet je dr zelf rekening mee houden. Helemaal omdat ik, sinds Joris weg was, dit alleen moest doen, maar dat zijn zeker goede leermomenten en vind het zeker niet erg om dat te doen.

Sinds gister heb ik het appartement in het westen van Madrid achter gelaten en ben ik iets noordelijker gaan wonen. Calle de Luchana, 38 is nu het adres waar ik verblijf. Waar ik oprecht echt onwijs blij mee ben. Dit is echt stukken beter dan 'alleen' wonen. Aangezien ik nu met super chille mensen woon en het is een stuk dichterbij het centurm en school.

Ik geniet hier echt nog van elk moment. Alle is hier zo fijn. Het mooie is dat je ook nergens rekening mee hoeft te houden. Je kan gewoon je eigen gang gaan en niemand die zich daar iets van aantrekt.Natuurlijk mis ik thuis af en toe. Maar niet te veel. Dat moet ook niet he. Ik ben altijd omringt door fijne mensen en als ik dat niet ben, kies ik daar vaak zelf voor.

Met het Spaans gaat het opzich ook wel de goede kant op. Ik probeer als het kan zoveel mogelijk Spaans te spreken en als ik tijd heb te leren. Tijdens de Spaans lessen leer ik echt onwijs veel. Het is dan niet op het hoogste niveau, maarja zoals ik al eerder zei; je moet ergens beginnen.

Dos Besos!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!