Estamos cerca de la mitad

Ik zit nu over de helft! Gister, precies 3 maanden in Madrid en ik kan nu wel zeggen dat ik me aardig op m'n plekje voel. Het is nu toch een beetje 'mijn' stad geworden. Ken de stad inmiddels aardig goed en ook het openbaar vervoer, waar ik de eerste paar weken nog wel moeite mee had, is nu geen enkel probleem meer. Het enige waar ik nog niet helemaal aan gewend ben, is die ongelijfelijk hitte in de metro. S'ochtends is het lekker koud, ongeveer een graadje of 8. Winterjas aan, trui aan etc. Dan kom je in die metro en dan kan je bewijs van spreken net zo goed in korte broek zitten. Man het is alijtd een sauna daar. Maargoed niks aan te doen.

Ook begint het Spaanse leven goed op me in te werken. Ik houd bijna dagelijks een hardnodige siesta, de tapas vloeien rijkelijk naar binnen en het eetpatroon (wat ik thuis had) is totaal veranderd. Avondeten rond de klok van half 10 is nu meer dan een gewoonte geworden.

Het dagelijkse leven is inmiddels ook meer dan normaal geworden. In het begin had ik noog moeite mee om elke ochtend om 08:00 uur op school te zijn, maar dat gaat nu gelukkig een stuk beter. Elke ochtend gaat de wekker om 07:00 uur, snel ontbijten, snel douchen. Ja alles gebeurd 'muy rapido' s'ochtends. En dan om 7:30 uur de deur uit en de metro pakken naar de universiteit. En dan als het weekend is, zo hey wat kijk ik uit naar het weekend. Lekker uitslapen en dan vloeien ook de feestjes en de cervezas rijkelijk.

Ik heb ooit geschreven dat ze hier het woord 'huiswerk' niet kennen, nou daar wil ik graag op terugkomen. Want dat woord staat nu wel in het woordenboek. De afgelopen paar weken had ik een aardige stapel huiswerk als ik thuis kwam van school. Ik werk hier voornamelijk aan m'n presentatievaardigheden. Aangezien ik het, voordat ik hier heen kwam, meestal niet leuk vond om te presenteren, gaat het nu echt een stuk makkelijker. Maarja al dat huiswerk, dat snap ik ook wel want de tentames staan over 2 a 3 weken voor de deur. De weken vliegen echt om, ik heb nog maar 2 weken les, dan beginnen de tentamens dus en daarna is het al Kerstvakantie. Het eerste tentamen is: Spaans op 11 december! DE TIJD GAAT ECHT VEELS TE SNEL!!

Wat is het trouwens een goede keuze geweest om te verhuizen zeg. Ben zo blij met m'n nieuwe 'casa'. Het is zo veel beter om mensen om je heen te hebben, dan alleen te zijn als je thuis komt. En die mensen heb ik hier ook wel om mee heen, want we wonen op deze verideping met z'n tienen! Stuk voor stuk echt top mensen, alhoewel wonen er ook 4 turkse meisjes. Daar heb ik eigenlijk niet zo heel veel mee, maar het engels van de dames is dan ook niet om over naar huis te schrijven. En dan hebben we 2 badkamers en 3 wc's, een onwijs grote keuken (not). Die is eigenlijk net iets te klein voor z'n tienen, maarja het is dan wel alijtd lekker knus als iedereen aan het koken is. En gelukkig kan ik bezoek ontvange in m'n kamertje, want ik heb 2 bedden en er is nog een extra plek voor een matras.

Want ja de bezoekjes gingen de maand novermber gewoon door hoor. Laat ik bij het begin beginnen, toen mijn opa & oma langs kwamen. Dat kwam als een verassing voor me, maar wel een onwijs leuke verassing. Dus ik mocht weer als gids functioneren, alle bezienswaardigheden liet ik weer met volle trots zien. En wat was m'n oma dr blij mee dat ik de stad al kenden, want anders moesten ze het zelf uitzoeken. Lekker makkelijk he! Maar dat uitzoeken vond ze geen probleem hoor, want als ik er even niet bij was, omdat ik moest studeren of op school zat, gingen ze vrolijk de stad in om op avontuur te gaan. Tas mee, drinken mee, grote kaart in de handen. Ja je kon zien dat het toeristen waren. En zelfs de metro zelf uitzoeken en ja dat is knap hoor! Van de 5 dagen dat ze dr waren, heb ik 2 dagen de stad met ze verkend. De overige 3 dagen moest ik studeren, dus als ik klaar was (meestal aan het einde van de middag) liep in naar het hotel en gingen we lekker uiteten.

Maar het bleef niet bij dit bezoek, nee vorige week kwame de toppers Robin & Efterpi langs. Een totaal ander bezoek dan dat van m'n opa & oma. De stad hoefde nu niet verkend te worden, naja 1 dagje. Nu was het meer feesten en speciaal voor de dames zijn we ook 1 dag gaan shoppen. Ja over dat feesten gesproken dat ging wel goed hoor. De vrijdag dat de dames aankwamen, hadden we hier in de flat afgesproken dat we een alcohol dag zouden houden. Dus ro & efterp waren natuurlijk verplicht om er aan mee te doen. Het ging ze goed af, dat ze rond de klok van 20:00 uur als een blok in slaap zijn gevallen, dus ik kon natuurlijk niet achterblijven en ben ook maar even gaan liggen. De dagen erna was het voornamelijk feesjtes, nog meer alcohol en niet voor 14:00 uur wakker worden. En maandag was het shopdag, allemaal heel goed geslaagd, daarna heerlijk uit eten gegaan en werderom weer een goed stapavondje gehad.

Ja deze twee bezoekjes waren werderom top, maar er zat een groot verschil in.

¡Hasta luego!



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!