Van het kleine dorpje Vijfhuizen naar de grote wereldstad Madrid

Buenos dias chicos,

Donderdag 28 augustus was het moment daar; het vliegtuig in naar Madrid. Om ons vervolgens 5 maanden te settelen. Toen we eenmaal aankwamen op het vliegveld stond ons een lange zoektocht te wachten om onze huisbaas Arturo te vinden. Maar eenmaal na een tijdje hadden we onze grote vriend Arturo gevonden, die ons naar ons appartement begeleidde.

Uiteraard moeten er ook de eerste boodschappen gedaan worden. Maar wij als 2 gasten die nog nooit echt voor 'zichzelf' boodschappen hebben gedaan, moesten we nu dus ook boodschappen halen als: wc-eend, wasverzachter en wc-verfrissers etc. Uiteindelijk liepen we met 2 onwijs zware tassen de supermarkt uit. Wat ook niet zo gek was met 4 flessen frisdrank, 24 flesjes bier en 12 flessen water in de tas. De wandeltocht naar de supermarkt, wat normaal 5 minuten lopen is, leek nu geen einde aan te komen. Dat kwam mede ook, omdat het zonnetje goed op onze witte lichamen scheen.

Die zelfde avond gingen we met de benenwagen de stad verkennen, wat uiteindelijk uitliep tot een aardige wandeltocht. Omdat we de stad nog niet als onze broekzak kende, deden we er vrij lang over om een restaurantje te vinden. Maar uiteindelijk na vele rondjes te hebben gelopen, hadden we een leuk restaurantje gevonden op 1 van de vele plazas die Madrid rijk is.

De dagen erna voelde een beetje als vakantie aan. Lekker uitslapen, veel drank naar binnen, veel parken bezoeken en lekker niks doen. Dat leventje beviel ons wel. Totdat maandagochtend om 07:00 uur de wekker ging om ons naar de Spaanse cursus te begeven.

Tja, die Spaanse cursus (die volgen we van maandag 1 sep tot vrijdag 5 sep) die ging ons de eerste twee dagen prima af. Alleen de dagen erna kregen de grammatica voor onze neus geschoven. Maar dat bleek toch een stuk pittiger te zijn dan we dachten. Daarom nemen we ook in onze vrije tijd even de tijd om de grammatica door te nemen. Zodat we ons straks hopelijk verstaanbaar kunnen maken.

Buiten de Spaanse lessen om hadden we veel contact met onze mede studenten. Die uit alle uithoeken van Europa kwamen. De contacten met de mede studenten werden snel gelegd, omdat iedereen open voor elkaar staat. We trokken al gauw met iedereen op. Mede daarom gingen we bijna altijd na de les met elkaar de stad in om een drankje te doen. En gister (woensdag) bijvoorbeeld was het eerste Erasmus feestje, waar we uiteraard met z'n alle naar toe gingen. Wat uiteindelijk resulteerde in echt een top avond en brakke ochtend daarna.

Het feesten is natuurlijk leuk, maar aankomende maandag 8 september begint het echte leven weer en de reden waarom we hier zijn: het studeren in Madrid.

Adios amigos,

Jesse & Joris

Melissa

Veel plezier jongens!

Romee

Super leuk geschreven!

Ingrid

Hey lieve kanjers, wat onwijs leuk om dit te lezen. Gaaf om jullie verhaal zo mee te mogen beleven. Lekker pittig geschreven met leuke humor. Volgens mij echt zoals jullie zijn. Toppers wij missen jullie. Maar zijn zo ape- trost op jullie. Geniet ervan. Wij komen jullie stalken in de herfstvakantie.
Liefs mams

Jeannette schrijft.

Geweldig man je bent er al goed in gerold. Goed hoor Leuk om te lezen